Dag9 Millau-Dijon-Nancy - Reisverslag uit Nancy, Frankrijk van Kees Marc - WaarBenJij.nu Dag9 Millau-Dijon-Nancy - Reisverslag uit Nancy, Frankrijk van Kees Marc - WaarBenJij.nu

Dag9 Millau-Dijon-Nancy

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

07 Oktober 2016 | Frankrijk, Nancy

Nog 1239km naar huis maar dat komt omdat we via Dijon willen gaan We krijgen al een echt thuis gevoel. Het is hier 8 graden... truien weer de bewolking hangt laag: brug in de mist ?? Vananavond meer.
Nu is het avond. Zojuist ingecheckt in een desolaat hotelletje in Nancy en jawel de keuken is weer dicht...grrr
De tocht was prachtig vandaag 766 km waarvan 170 binnenweg. Eerst richting Montpellier in de.mist en koude met de kachel aan net voot de A75 kwamen we in de zon... goede hoop dus maar helaas op de brug weer 50m zicht. Toch maar foto.s en de gopro aan het werk gezet.... dramatisch resultaat helaas. Toch een doel bereikt en onbedoeld een nieuw doel geboren: nog eens terug als het helder is!!
Het is een hele klim het centraal Massief op van 650m bij de brug tot 1120 m op het massief. Soms zakken we terug tot 45 km/h maar what goes up must come down en dat ging een stuk makkelijker!
Bij Clermont Ferrand is het al veel vlakker. Lijkt wel een trip door Lunetten via de Pyreneen naar de Cevennen. De Jura bereiken we niet.
Via de binnenweg naar de A6 waar we bij Chalon sur Saone dus weer de peage opgaan. Vlak oor Chalon besluit de kilometertellert om eens .lawaai te gaan maken. Het is alsof de kabel in het mechaniek slipt. We zijn nu extra blij met de oordoppen. Onder het rijden ( kan niet anders dan empirisch) heeft Marc een prop.plastic tussen het stuurhuis en de kabel gewurmd terwijl ik ff vanaf de passagiersstoel stuurde. Dijon was wel erg snel bereikt. om 1730 dus nog ff doorpersen naar Nancy. Het was een mooie dag maar wel komt langzaam het besef dat morgen verplichtingen op ons wachten, doen en gaan waar je maar wilt is er dan niet meer bij... Om niet teveel te ontwennen van het echte leven doen we soms ff dames na...
Nu kan alles wat dames niet leuk vinden! Niet stoppen om te plassen niet stoppen voor de lunch of een mooi dorpje. Geen strikt plan en een hotel prikken zonder uit te.zoeken of er meer is dan wifi en 2 losse bedden...
Morgen zal alles weer anders zijn... maar ook wel weer fijn!

• 07 Oktober 2016 - 11:01

Kees En Alberta:

Hallo Kees en Marc,
    Boeiend om jullie gezellige verslagen te lezen! Nu met de nieuwe dynamo moet wel lukken om thuis te komen. Goeie reis en blijf de zonzijde zien, ondanks de mist!

• 07 Oktober 2016 - 23:08

Marianne Vd Zwaan:

Wat jammer van de brug! Hij is echt heel mooi!

• 07 Oktober 2016 - 23:10

Kees En Marc:

Ja maar we moetwn nu terug....hihi

• 08 Oktober 2016 - 10:38

Marianne Vd Zwaan:

Tja de plicht roept weer! Goede laaste dag!