Dag6 Figueira da Foz - Ribadeo - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Kees Marc - WaarBenJij.nu Dag6 Figueira da Foz - Ribadeo - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Kees Marc - WaarBenJij.nu

Dag6 Figueira da Foz - Ribadeo

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

03 Oktober 2016 | Spanje, Ribadeo

Morgen willen we via Porto Santiago de Compostella naar Ribadeo. Terug naar Spanje. Beetje spannender dan vandaag wordt het wel: vervelend lager in de versnellingsbak en een chauffeur zonder bril... morgen weten we meer tot dan.
Vandaag het noordelijkste stukje Spanje aangetikt al eerder het zuidelijkste.
Al vroeg op en om 0800 reden we. Het was aanvankelijk een lawaai als een oordeel, het lager manifesteerde zich zal ik maar zeggen....
In Santiago de Compostella aangekomen de Seat in parkeer garage Rosalia gezet dat voelde wel veilig....
Het was nog een gezoek voor we bij het bedevaarts kerk waren binnen klonk het niet erg heilig want iemand was met een kango de vloer er aan het uithakken...
We zijn er maar niet ingevaan we hebben de hele dag al wat lawaai om ons heen en de oordoppen lagen in de autoOp straat dus maar boete gedaan! Wel had Marc de vooruitziende blik om ff Paella te gaan eten... dat was de hele week niet gelukt maar het zou een prima zet blijken.
Via A Coruña over de kustweg naar Ribadeo gereden. Het landschap is prachtig hier wel veel bewoonder dan we verwachtten. En het was een hele klus om de navi er an te weerhoude een snelweg te kiezen. Tegen de avond heb ik het laatste stukje gereden Marc moest het met de.zonnebril stellen en dat werd lastig.
Intrek genomen in hotel Voar, jammer het restaurant is dicht.... grrrr gelukkig van de paella duzz!
Tot nu toe elke dag een 10. Geen onvertogen woord en alleen maar lol. Menig echtpaar kan hier een puntje aan zuigen hi hi